Drámapedagógia
"Az életbõl emelünk a mûvészetbe, a mûvészet nevel az életre. -ZeneTheatrum"
A dráma folyamata a készségfejlesztõ játékok alapszintjétõl egészen a teljes csoporttal végzett szerepjáték legkidolgozottabb formájáig jól szolgálhatja a legkülönfélébb tanítási/tanulási célokat. Olyan tanulás- és tudáselmélet az alapja, amely elismeri a gyerek saját tanulási forrásainak értékét és hasznosítását. A gyereket nem passzív befogadóként, hanem aktív jelentés teremtõként kezeli, hiszen a gyerekek leghatékonyabban cselekvés közben tanulnak. A dráma a gyermeki játékból ered, kulturális és személyes tartalmainak következõ fejlõdési foka pedig a színház mûvészet. A gyermek meglévõ, játékban szerzett tapasztalatait a tanár a színjátékkal kívánja összekapcsolni, hogy ezáltal mélyítse és sûrítse a gyermek tanulási tapasztalatát.
- drámajáték
- komplex dráma
- dramatikus tevékenység
- szakértõi dráma
- színházi dráma
<< vissza